در مورد دستگاه قطعه شویی سبک چه می‎دانید؟!

به طور کلی  دستگاه قطعه شور همواره جزئی از روند شستشوی اتوموبیل‌ها در کارواش‌ها یا تعمیر آنها در تعمیرگاه‌ها است. اما امروزه قطعه شویی اتوموبیل‌ها با استفاده از نیروی کار انسانی به دلیل افزایش دستمزد و راندمان پایین نیروی کار در مقایسه با دستگاه‌های قطعه شویی، چندان به صرفه نیست. دستگاه‌هایی مانند دستگاه قطعه شویی سبک، دستگاه قطعه شویی ماشین سنگین، دستگاه قطعه شویی صندوقی، قطعه شور تونلی و قطعه شور فوق سنگین برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این بین، دستگاه‌های قطعه شور سبک بهترین وسیله برای چربی گیری قطعات داخلی خودرو هستند. همراه ما باشید تا در مورد دستگاه قطعه شویی سبک بیشتر بدانیم.

خرید دستگاه قطعه شور سبک و سواری

دستگاه قطعه شویی سبک معمولاً تمام خودکار است و ضمن داشتن کارآیی و سرعت بالا، قطعات داخلی خودرو را کاملاً چربی گیری کرده و تمیز می‌کند. یک دستگاه قطعه شور معمولاً شامل یک سبد گردان است و با استفاده از آب گرم و مواد شوینده تمام قطعات موتور، گیربکس، میل‌لنگ، شاتون، پیستون و در حالت کلی کلیه قطعات داخلی خودرو را به صورت یکپارچه کاملاً تمیز می‌کند.

خرید و قیمت دستگاه قطعه شویی سواری و سبک به دلایل زیادی بسیار به صرفه است. زیرا اولاً راندمان بسیار بالایی دارد، چرا که در طول روز می‌توان قطعات داخلی چندین خودرو را تنها با استفاده از یک دستگاه قطعه شور کاملاً شستشو داد. ثانیاً دستگاه قطعه شور کارآیی بالاتری از نیروی انسانی دارد، به همین دلیل در صورت استفاده از آن، می‌توان مطمئن بود که کلیه قطعات داخلی خودرو کاملاً تمیز و چربی گیری شده‌اند. در نهایت یک دستگاه قطعه شویی سبک و سواری به شکل بهینه‌ای از آب و مواد شوینده استفاده می‌کند و همین باعث می‌شود خرید قطعه شور سبک در بلند مدت، باعث صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف آب و مواد شوینده شود.

قیمت دستگاه قطعه شویی سواری و سبک

قیمت دستگاه شستشوی قطعات خودرو بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود. البته در حالت کلی قیمت قطعه شویی کوچک نسبت به انواع بزرگ آن کمتر است. ابعاد دستگاه و جنس بدنه دو فاکتور و عامل مهم در تعیین قیمت این تجهیزات به شمار می‌روند. توان پمپ نیز از دیگر عواملی است که در زمان خرید باید به آن توجه کرد. نوع گرمکن دستگاه هم می‌توان قیمت آن را دستخوش تغییراتی بکند.

لیست قیمت دستگاه قطعه شویی سواری به عوامل مختلفی بستگی دارد، که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ابعاد دستگاه قطعه شویی سواری

قطعاً اولین عامل تاثیرگذار بر قیمت دستگاه قطعه شور سبک، ابعاد و اندازه آن است. معمولاً یک دستگاه قطعه شور سبک ابعادی در حدود 100×100 سانتی‌متر دارد. کاهش یا افزایش ابعاد دستگاه، بر قیمت قطعه‌ شور سبک تاثیر می‌گذارد.

جنس بدنه دستگاه قطعه شویی سبک

جنس بدنه قطعه شور سبک هم در قیمت دستگاه قطعه شور سبک و هم در دوام و ماندگاری آن تاثیر بسزایی دارد. بدنه دستگاه قطعه شور سبک معمولاً از استیل یا فولاد گالوانیزه ساخته می‌شود که قطعاً قطعه شور سبک ساخته شده از استیل گرانتر است.

جنس و اندازه سبد دستگاه قطعه شور سبک

سبد جزء بسیار مهمی از دستگاه قطعه شویی سبک است، به همین دلیل جنس و اندازه آن تاثیر زیادی بر لیست قیمت دستگاه قطعه شور سبک دارد. بهتر است سبد دستگاه قطعه شور سبک از جنس استیل یا فولاد ضد زنگ با ضخامت مناسب باشد و تا حد امکان بزرگ باشد. هر چه سبد قطعه شور سبک بزرگتر و مقاوم‌تر باشد، وزن بیشتری را تحمل می‌کند و باعث افزایش راندمان دستگاه می‌شود.

توان پمپ و گیربکس دستگاه قطعه شویی سواری

پمپ و گیربکس دو جزء اصلی هر دستگاه قطعه شویی سبک از نوع سواری هستند و توان آنها بر عملکرد دستگاه قطعه شور سبک و لیست قیمت قطعه شور سبک تاثیر می‌گذارد. قطعاً هر چه توان و قدرت پمپ و گیربکس قطعه شور سبک بالاتر باشد، راندمان و کارآئی دستگاه و بالتبع قیمت آن افزایش می‌یابد.

نوع گرمکن در خرید قطعه شور سبک

گرمکن یک دستگاه قطعه شور سبک معمولاً دو نوع است: برقی با مشعل گازی یا گازوئیلی. شما می‌توانید بسته به شرایط محیط کار خود در هنگام خرید دستگاه قطعه شور سبک، هر کدام از این گرمکن‌ها را انتخاب کنید. نوع گرمکن نیز بر لیست قیمت قطعه شور سبک تاثیر می‌گذارد.

تجهیزات کنترلی و محافظتی در دستگاه قطعه شویی سواری

مجهز بودن دستگاه قطعه شور سبک به تجهیزات کنترلی یا محافظتی مانند تابلو برق کنترل‌دار و تایمر دیجیتال، نه تنها باعث افزایش کنترل شما بر روی دستگاه قطعه شویی سواری می‌شود، بلکه سطح ایمنی دستگاه را نیز به مراتب افزایش می‌دهد. به همین دلیل در هنگام خرید دستگاه قطعه شویی سبک، توجه به این مورد نیز بسیار مهم است.

تجهیزات جانبی در دستگاه قطعه شور سبک

آخرین مورد تاثیرگذار بر لیست قیمت دستگاه قطعه شویی سواری، تعداد و کیفیت تجهیزات جانبی دستگاه است. به عنوان مثال چنانچه قطعه شور سبک به سیستم چربی گیر خودکار مجهز باشد، قطعاً کارآیی و قیمت بالاتری خواهد داشت. قطع کن ایمنی نیز از جمله تجهیزات جانبی یک دستگاه قطعه شویی سبک و سواری است که نقش زیادی در ایمنی دستگاه دارد. زیرا قطع کن ایمنی، مانع از باز شدن درب دستگاه قطعه شور در هنگام کار می‌شود. قطعاً مجهز بودن دستگاه به قطع کن ایمنی باعث افزایش قیمت قطعه شور سبک می‌شود، اما به دلیل افزایش ایمنی دستگاه، ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

دستگاه قطعه شویی کوچک

قطعه شویی کوچک یکی از تجهیزات بسیار کاربردی و مهم برای شستن بخش‌های مختلف ماشین است. قسمت‌های مختلفی از ماشین از جمله سرسیلندرها نیز به نظافت و جرم گیری دارند تا عملکرد بهتری داشته باشند. این قطعات را به وسیله دست به خوبی نمی‌توان تمیز نمود. با استفاده از دستگاه‌های قطعه شوی کوچک هم در زمان صرفه جویی می‌شود و هم سهولت کار افزایش می‌یابد. همچنین کار با این دستگاه‌ها می‌تواند درآمد خوبی راب رای فرد به همراه داشته باشد. در بازار این دستگاه را با نام‌های مختلفی می‌شناسند. دستگاه قطعه شویی، قطعه شوی موتور و چربی گیر از جمله این نام‌ها هستند.

منظور از دستگاه قطعه شویی چیست؟

این دستگاه در دو سایز بزرگ و کوچک تولید و به بازار عرضه شده است. کاربرد اصلی آن از بین بردن جرم و آلودگی‌های قطعاتی همچون سیلندر و موتور خودرو است. با استفاده از دستگاه‌های قطعه شویی هیچ خط و خشی بر روی قطعات به وجود نخواهد آمد. کار شستشوی قطعات به وسیله‌ی این تجهیزات بسیار ساده و سریع انجام می‌گیرد. در بین دو مدل این تجهیز دستگاه قطعه شویی کوچک کاربرد بیشتری دارد. شما چه صاحب یک تعمیرگاه باشید یا کارواش از مدل کوچک قطعه شوی می‌توانید استفاده کنید. در ادامه مشخصات فنی نوع کوچک این تجهیز را بیان می‌کنیم.

مشخصات دستگاه قطعه شویی کوچک چیست؟

از این دستگاه برای شستشوی قطعات کوچک در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها استفاده می‌شود. در برخی از مدل‌ها قطعات به صورت دستی در دستگاه قطعه شوی قرار داده می‌شوند. با این حال به وسیله نوار نقاله در یک سیستم اتوماسیون شده نیز می‌توان قطعات را در آن قرار داد. این دستگاه دارای دو مدل دوار و غوطه‌وری است. شیوه کار این دو مدل و قیمت دستگاه قطعه شویی سواری در هر یک از مدل‌ها متفاوت است. با این حال کاربرد اصلی هر دو که تمیز کردن قطعات کوچک پلاستیکی یا فلزی است با هم یکسان است. در نوع چرخشی یک نوار نقاله که مارپیچ است با حرکات دورانی موجب تمیز کردن قطعات می‌شود. اما قطعه شوی غوطه ور قطعات را در مواد شوینده شناور کرده و از برخورد دیواره به قطعات آن‌ها را تمیز می‌کند. از دستگاه قطعه شویی کوچک غوطه ور برای تمیز کردن قطعاتی که ظریف هستند استفاده می‌شود.

ساختار دستگاه قطعه شور چگونه است؟

از نظر ساختاری شباهت زیادی بین ماشین ظرفشویی و این تجهیز وجود دارد. البته تفاوت‌های کوچکی نیز در کار است. اجزای اصلی در قطعه شویی عبارتند از:

  • مخزن ذخیره سازی آب
  • پمپ پاشش آب
  • مشعل برای گرم کردن آب
  • اتاقک اصلی
  • سینی نگهدارنده‌ی چرخان
  • دوش‌های مخصوص پاشش آب

می‌باشند. اتاقک دستگاه و سینی مخصوص آن از بخش‌های اصلی دستگاه محسوب می‌شوند. درب اتاقک دستگاه کشویی است که قبل از آغاز کار دستگاه حتما باید بسته باشد.

آموزش کار با دستگاه قطعه شویی کوچک

امروز کار شستشوی قطعات به کمک این تجهیزات بسیار آسان شده است. در این دستگاه‌ها مخزن آبی در قسمت پایینی دستگاه تعبیه شده است. در وسط آن نیز یک صفحه‌ی گردان توری تعبیه شده که محل قرار گیری قطعات موردنظر است. این قطعات می‌تواند سیلندر و قطعات موتور خودرو و دیگر بخش‌های مکانیکی خودرو باشد. در دستگاه قطعه شویی کوچک قطعات بزرگ جا نمی‌گیرند. با این حال برای جرم گیری و شستن قطعات کوچک بسیار کارآمد هستند. آب داغ با فشاری که از پمپ ایجاد می‌شود روی قطعات پاشیده خواهد شد. آب درون مخزن نیز به وسیله مشعل تا دمای 90 درجه سانتی گراد داغ می‌شود. حرارت آب در کنار مواد شوینده‌ی مناسب که پودرهایی قلیایی با ph 12 الی 13 هستند قطعات را تمیز می‌کنند. با این روش تمام دوده‌ها و چربی‌هایی که روی قطعات وجود دارد از بین می‌رود. شستشو با شیوه‌ی دستی هرگز قابل قیاس با دستگاه‌های قطعه شویی نیست. پیش از آغاز به کار دستگاه باید زمان و درجه حرارت آب را نیز تعیین نمایید. در پایان کار و در زمان باز کردن دستگاه مواظب بخار آب درون دستگاه باشید. این بخار می‌تواند موجب ایجاد سوختگی در اپراتور گردد.

بهترین مواد قطعه شویی کدام است؟

در بخش قبلی اشاره شد که برای شستشوی قطعات در قطعه شویی کوچک نیاز به آب داغ و مواد شوینده داریم. اما چه ماده‌ی شوینده‌‌ای برای این کار مناسب‌تر است؟ خاصیت چربی‌زدایی مهم‌ترین ویژگی است که این مواد باید داشته باشند. مورد بعدی اینکه این مواد شوینده نباید ایجاد سفیدک و شوره کنند. شاخصه بعدی که در زمان تهیه مواد قطعه شویی باید مورد توجه قرار گیرد سازگاری با آب‌های مختلف است. این که از هر آبی با هر میزان سختی بتوان استفاده نمود موضوع مهمی است. به این ترتیب دیگر نیاز به استفاده کردن از آب‌های تصفیه شده نیست. مورد بعدی خاصیت ضدخوردگی در این مواد است. ph مواد باید به گونه‌ای تنظیم شده باشد که در قطعات مورد شستشو ایجاد خوردگی نکند. مورد بعدی کف ایجاد شده از این مواد است. این کف باید کنترل شده باشد تا در هر سیستم پاشش قابل استفاده باشد.

نکات مهم در زمان خرید قطعه شویی کوچک کدام است؟

در زمان خرید این قیمت دستگاه قطعه شویی ماشین سبک نباید در نظر گرفته شود. فاکتورهای دیگری هم هستند که بهتر است در نظر بگیرید تا خرید خوب را تجربه کنید. این عوامل شامل:

1- قدرت پمپ دستگاه:

این فاکتور از عوامل کلیدی در زمان خرید است. با توجه به نیاز خود مناسب‌ترین قدرت را انتخاب کنید.

2- نوع دستگاه قطعه شویی:

در بین مدل‌های موجود در بازار با توجه به نیاز خود نوع مناسبی را انتخاب کنید.

جمع بندی

همانطور که گفته شد، دستگاه قطعه شویی کوچک یکی از تجهیزات بسیار کاربردی است که مصارف مختلفی دارد. از کارخانه‌های ساخت قطعات و کارگاه‌های صنعتی قطعه‌ساز گرفته تا کارواش‌ها و تعمیرگاه‌ها از این دستگاه مفید استفاده می‌کنند. سرعت بخشیدن به پروسه شستشو و نتیجه بسیار بهتر کار از دلایل استفاده‌ی گسترده از این دستگاه برای شستشوی قطعات است. کیفیت بدنه و اجزای دستگاه در عملکرد نهایی آن بسیار موثر است. فلذا توصیه می‌شود از مراکز معتبر اقدام به خرید آن نمایید.

منبع:   منبع: https://pwmiran.ir/

نحوه پاکسازی پالت‌ های پلاستیکی در صنایع غذایی

پالت‌های پلاستیکی امرذوز کاربرد گسترده ای در صنعت دارند.  زیرا تمیز و پاکسازی آنها راحت‌تر است. آلودگی از هر نوع می‌تواند کل محصولات را خراب کند، در نتیجه باعث از کاهش سودآوری و حتی بی‌اعتبار شدن برند شما شود. خاک ، گرد و غبار و چربی ممکن است روی سطح پالت‌های پلاستیکی جمع شوند، در نتیجه باعث کاهش عمر پالت‌ها می‎شوند زیرا پلاستیک را از بین می‌برند. برای حفاظت و طول عمر پالت‌ های پلاستیکی، باید بدانید که چگونه آنها را مرتبا تمیز و پاکسازی کنید.علاوه بر دوده و آلودگی‌های انبار، انواع مواد غذایی ذخیره شده یا حمل شده روی پالت‌ها نیز می‌توانند بر محصولات تأثیر بگذارند.  همراه ما باشید تا در مورد پالت پلاستیکی بیشتر بدانیم.

اهمیت بهداشت در ذخیره سازی مواد

پیش از استعلام قیمت پالت پلاستیکی باید بگوییم که امروزه تاکید در امر پاکیزگی و بهداشت از اهمیت بیشتری برخوردار است، خصوصاً در مورد محصولات غذایی. محققان بیش از 200 بیماری مختلف ناشی از مواد غذایی را شناسایی کرده‌اند که منجر به بیماری سالانه حدود 48 میلیون نفر می‌شود. تقریباً 128000 مورد از این بیماری‌ها به قدری جدی هستند که مبتلایان را راهی بیمارستان می‌کنند و حدود 3000 مورد نیز کشنده هستند. عموم مردم باید از ایمن بودن محصولاتی که خریداری می‌کنند مطمئن باشند.تم تانداردهای بهداشتی طراحی شده‌اند، دانستن نحوه تمیز نگه داشتن پالت‌های پلاستیکی بسیار ساده تر از آن است که فکر می‌کنید.

چگونه پالت های پلاستیکی را تمیز کنیم

روشی که شما برای تمیز کردن پالت‌های پلاستیکی استفاده می‌کنید به آلودگی‌هایی که می‌خواهید از بین ببرید بستگی دارد. به طور کلی، سه روش آسان برای تمیز کردن پالت‌های پلاستیکی وجود دارد:

1) شستشوی فشار قوی

برای آلودگی‌های عمیق و یا سخت تمیز شونده مانند دوده و گریس، یک شوینده فشار بالا بهترین ابزار است. شوینده‌های فشار قوی از جریان آب کنترل شده برای از بین بردن آلودگی‌ها استفاده می‌کنند. فشار بالا به حدی است که می‌تواند بدون شکستن خود پالت به خوبی عمل کند، به لطف این واقعیت که پلاستیک بسیار محکم تر از چوب است.در عوض، جریان فشار بالای آب با استفاده از یک دستگاه قابل حمل و آسان، چربی‌ها و مواد زائد را از چندین سطح پاک می کند. همچنین گزینه‌هایی برای آب سرد یا گرم وجود دارد و ماشین آلات دارای یک عصای دستی و نازل‌های با فشار بالا هستند که امکان کنترل بیشتر جریان آب را فراهم می‌کنند.


2) ماشین‌های شوینده صنعتی

ماشین شوینده صنعتی یکی از روش‌های آسان برای تمیز کردن پالت‌های پلاستیکی است و برای تمیز کردن روزمره بسیار مفید است، که به حفظ طول عمر پالت‌ پلاستیکی کمک می‌کند. ماشین‌های شوینده صنعتی، ایده آل برای بهداشت و سرمایه‌گذاری مفیدی برای کمک به تعهد شما در زمینه پاکیزگی هستند. این ماشین‌ها می‌توانند همه چیز، از آلودگی‌ها و مواد آلرژی زاگرفته تا پودرها و رنگ‌ها را تمیز کنند و پالت پلاستیکی شما را برای استفاده آماده کنند.برخلاف یک شوینده فشار بالا، که برای آلودگی‌های سمج بیشتر ایده آل است، یک ماشین شوینده صنعتی قادر به شستشوی چند صد پالت پلاستیکی در ساعت است. یکی از بزرگترین مزایای خرید دستگاه شستشوی صنعتی پالت سرعت آن است. در مدت زمان کوتاهی می‌توانید 200 پالت را تمیز و خشک کرده و بلافاصله آماده و آماده استفاده کنید. یا می توانید پالت های تازه شسته شده را بسته بندی کنید تا بعداً استفاده شود. شستشو و تمیز کردن منظم پالت‌های پلاستیکی نیز به ماندگاری بیشتر آنها کمک می‌کند. آلودگی می‌تواند روی پلاستیک جمع شود و در نهایت باعث ضعیف شدن و شکسته شدن آن ‌شود.

3) شستشوی دستی

شستشوی دستی اقتصادی‌ترین گزینه است، اما کمترین کارآیی را نیز دارد. برای اطمینان از تمیز کردن و پاکسازی کافی زمان زیادی لازم است، علاوه بر آن، خطر باقی ماندن مواد شوینده در این روش بیشتر است. شستشوی دستی نیاز به آگاهی از برخی نکات دارد تا خاک و آلودگی‌های عمیق را از سطح پالت‌ها خارج کند. اگر از پالت‌ها برای صنایع غذایی یا دارویی استفاده می‌شود، باید از ضد عفونی کننده و مواد شوینده‌ای استفاده شود که در برای محصولات غذایی و دارویی بی‌خطر باشد.


جمع بندی

اگر محصولات تازه روی پالت‌های پلاستیکی شسته نشده که قبلاً برای ذخیره یا حمل و نقل محصولات گوشتی استفاده می‌شدند، ذخیره یا حمل شود، می‌تواند آلوده شود. در نتیجه خون و باکتری‌ها می‌توانند سبزیجات را پوسیده و در نتیجه منجر به بیمار شدن مصرف‌کنندگان شوند. همین امر می‌تواند در مورد ذخیره‌سازی و حمل و نقل داروها نیز وجود داشته باشد و منجر به آلوده شدن داروها شود. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، متشکریم.

منبع: https://sahandplastic.ir/

راهکار قفسه بندی پالت برای ذخیره سازی اقلام سنگین

محصولات در اشکال، اندازه‌ها و وزن‌ها متفاوت هستند و در صورت نیاز به انبار کردن باید با دقت و ایمن نگهداری شوند و در عین حال از فضای موجود حداکثر استفاده را انجام شود.اگر اقلام حجیم و سنگین هستند، ذخیره کردن آنها بر روی پالت های روی زمین می تواند وسوسه انگیز باشد، اما این واقعاً بهترین استفاده را از ظرفیت مکعب انبار نمی کند. در واقع، می تواند برای افراد و خطر ایجاد کند.

انواع قفسه بندی انبار

خوشبختانه، قفسه بندی پالت قابل تنظیم، تطبیق پذیری را دارد تا تقریباً هر محصولی را که به فضای قفسه نیاز دارد، در خود جای دهد، از جمله اقلام سنگین و حجیمی که می توانند برای انواع پالت ها مناسب باشند.اقلام حجیم و سنگین چیست؟ می توانند هر چیزی باشند، از پشته های آجر گرفته تا قطعات طویل فولادی. همه آنها باید در نظر گرفته شوند، اما در عین حال مانع از اجرای روان انبار شما نمی شوند.هر محصولی که باشد، همیشه راه حل مناسب ذخیره سازی وجود دارد. در ادامه این پست برخی از قفسه بندی پالت پلاستیکی قابل تنظیم که می توانند اقلام حجیم را در خورد جای دهند بررسی کنیم.


قفسه بندی پالت قابل تنظیم

قفسه پالت قابل تنظیم شبیه یک واحد ذخیره سازی معمولی است، قفسه بندی پالت قابل تنظیم شامل قاب هایی برای ارائه ساختار عمودی و تیرهای افقی است که محصولات روی آن قرار می گیرند. این یکی از رایج ترین و مؤثرترین واحدهای انتخاب شده است، زیرا می تواند طیف گسترده ای از اقلام با طول، عرض، ارتفاع و وزن مختلف را در خود جای دهد. فواید آن:

  • کارکنان انبار در هر زمان به هر یک از پالت ها دسترسی دارند
  • کارکنان می توانند از هر موقعیتی به قفسه دسترسی داشته باشند، بدون نیاز به جابجایی پالت های دیگر
  • آسان برای کنترل سهام
  • انعطاف پذیری: می توان آن را برای قرار دادن وزن ها، ارتفاع ها و طول های مختلف تنظیم کرد.

 

اگر به دسترسی سریع، مکرر و آسان به همه کالاهای ذخیره شده نیاز دارید، قفسه پالت قابل تنظیم ایده آل است. با این حال، از آنجایی که بین هر ردیف قفسه به یک راهرو نیاز است، ذخیره سازی با تراکم بالا به اندازه برخی راه حل های جایگزین دیگر ارائه نمی شود.

قفسه بندی پالت DRIVE-IN

مزیت واقعی قفسه بندی پالت DRIVE INدر چگالی بالای ارائه شده است. لیفتراک ها از یک طرف برای ذخیره مجدد یا بیرون کشیدن وسایل به داخل هدایت می شوند.با این حال، بارگیری و تخلیه کالا به روش خاصی انجام می شود که ابتدا سطوح بالایی بارگیری می شود. در واقع، با این نوع قفسه بندی پالت، یک انبار می تواند 75 درصد بیشتر از قفسه بندی پالت قابل تنظیم ذخیره کند.برای جلوگیری از خطر بیشتر آسیب ناشی از برخورد لیفتراک به قفسه پالت، این سیستم را می توان با لوازم جانبی ایمنی مانند محافظ و محافظ ستون ترکیب کرد.

قفسه بندی پالت DRIVE-THROUGH

  • در اینجا، رانندگان لیفتراک می توانند از هر طرف وارد قفسه شوند و پالت ها را انتخاب کنند.
  • از آنجایی که بلوک در دو انتها باز است، انعطاف پذیری بیشتری از نظر چیدن و ذخیره مجدد دارد.
  • باز هم، این سیستم را می توان با چندین لوازم جانبی ایمنی ترکیب کرد تا از خطر آسیب دیدن قفسه جلوگیری شود.

 


قفسه های PUSH BACK

قفسه های PUSHBACK (LIFO) یک راه حل عالی هستند اگر محصولات شما را بتوان بر اساس آخرین ورودی، اولین خروجی ذخیره کرد. آنها به این ترتیب عمل می کنند: یک لیفتراک پالت را روی یک چرخ دستی قرار می دهد که روی ریل یا روی یک تخت غلتکی قرار می گیرد. هنگامی که پالت بعدی وارد می شود، پالت اول روی ریل‌های گاری یا روی تخت غلتکی که کمی مایل هستند (۳ تا ۴ درصد شیب) به عقب رانده می‌شود. بنابراین لیفتراک باید بتواند وزن پالت انباشته شده را فشار دهد.به طور مشابه، هنگامی که یک پالت برداشته می‌شود، پالت عقب جلو می‌آید تا جای آن را بگیرد. به دلیل شکستگی یا استاپ نمی تواند از جلو خارج شود (تا زمانی که مانور با دقت انجام شود).قفسه پالت Pushback یک راه حل ذخیره سازی انبار با چگالی بالا با ظرفیت 90 درصد بیشتر از ذخیره سازی انتخابی ارائه می دهد.

همچنین دسترسی بیشتری به مکان‌های پالت ارائه می‌دهد که به دلیل بارگیری و تخلیه که از بیرون بلوک انجام می‌شود، سریع‌تر DRIVE IN یا DRIVE-THROUGH است. خطر آسیب به لیفتراک نیز با این سیستم کاهش می یابد.

جمع بندی

خب تا اینجای کار با کاربرد پالت پلاستیکی آشنا شدید، حال باید به مسئله نگهداری اقلام حجیم یا سنگین برگردیم. ابتدا، هم چیدمان انبار خود و هم محصولاتی را که باید ذخیره کنید، به دقت در نظر بگیرید. سایر تجهیزات مورد نیاز خود مانند لیفتراک را نیز در نظر بگیرید.آیا نیاز به نگهداری اقلامی دارید که چرخش سریع دارند؟ یا می توانید ذخیره سازی با تراکم بالاتر را انتخاب کنید اما فرکانس دسترسی را به خطر بیندازید؟ هنگامی که پاسخ این سوالات را داشته باشید، راهکار مناسب قفسه بندی پالت برایتان مشخص خواهد. ممنون که تا پایان همراه ما بودید.

منبع: https://sahandplastic.ir/

آیا امکان استفاده از سقف وافل در اسکلت فلزی می‌باشد؟

همیشه در مباحث مربوط به ساخت و ساز، سوالات بسیاری مطرح می‌شود که یکی از این پرسش‌ها، مربوط به این است که آیا می‌توان از سقف وافل در اسکلت فلزی نیز استفاده نمود؟ یا خیر. برای پاسخ به این پرسش، در این مقاله همراه ما باشید.

چند نوع اسکلت داریم؟

در ساختمان‌سازی، دو بخش سقف و اسکلت از بیشترین اهمیت برخوردار هستند. این دو بخش، تعیین کننده موارد مهمی مانند استحکام و هزینه اجرا می‌باشند. برای ساخت اسکلت می‌توان از دو شیوه اجرای بتن و فلز استفاده کرد. با توجه به شرایط فعلی، استفاده از بتن در اسکلت منطقی‌تر است اما برخی به دلایل مختلف مانند شرایط جوی و مکانی، ترجیح می‌دهند از اسکلت فلزی استفاده کنند.

در مقالات پیشین، به مزایای بی‌شمار سقف وافل به صورت کامل پرداخته شد. اکنون قصد داریم با مزیت دیگری از این سیستم آشنا شویم. این مزیت برجسته، به قابلیت اجرای سقف وافل در اسکلت فلزی اشاره دارد. کارفرمایان و پیمانکاران به دلیل مزیت‌های بی‌شمار این سیستم، علاقه بسیاری به استفاده از این سیستم نشان می‌دهند.

آیا سقف وافل در اسکلت فلزی نیز قابل اجراست؟

با در نظر گرفتن مزایای بی‌شمار این سیستم، جواب بی‌شک مثبت است. در اسکلت‌های فلزی نیز مانند اسکلت‌های فولادی می‌توان از این سیستم استفاده کرد و آن را اجرا نمود.

البته این در شرایطی است که به جای قاب خمشی از سیستم باربری دیوار برشی استفاده گردد. به کارگیری سقف وافل در اسکلت فولادی یا فلزی توصیه می‌گردد چرا که در این روش، ستون‌ها به شکل ثقلی طراحی می‌گردند. گفتنی است که در این روش تفاوت‌هایی نیز وجود دارد و به طور کامل مشابه یکدیگر نیستند. همچنین در اجرای سقف وافل در اسکلت فولادی می‌بایست به یک‌طرفه و دوطرفه بودن سقف توجه کنید که در ادامه مقاله، به این اصل مهم بیشتر خواهیم پرداخت.

تفاوت اجرای سقف وافل یک طرفه و دو طرفه در اسکلت فولادی

اجرا نمودن سقف وافل با قالب وافل در اسکلت‌های فلزی، بسته به نوع عملکرد سقف متفاوت است. به این شکل که به طور معمول، در سقف فلزی، در صورت استفاده از وافل یک‌ طرفه، به تیرهای میانی نیاز پیدا خواهیم کرد. این در حالی است که با استفاده از سقف وافل دو طرفه ، اسکلت را می‌توان به دو شیوه استفاده از تیر میانی و یا بدون آن اجرا نمود .

روش اجرای سقف وافل در اسکلت فلزی، به این شکل است که میلگردهای تیرچه‌ها و مش فوقانی، به طور معمول در محل‌هایی که تیر فلزی وجود دارند، مانند میلگرد اتکا از روی تیر عبور داده می‌شوند که به این شکل می‌خواهند سقف وافل به خوبی با اسکلت‌های فلزی درگیر شود.


عملکرد سقف وافل در ساختمان های فولادی

اجرا نمودن سیستم وافل در اسکلت های فولادی، از چند جهت سبب عملکرد بهتر سازه در مقابل ارتعاش و تنش‌ها می‌گردد. از آنجایی که سقف وافل به شکل مشبک است، به جای به کارگیری بتن در قسمت‌هایی از سقف که عملکرد سازه‌ای ندارد، قالب‌هایی غیرماندگار جای گذاری می‌کنند.

به این شکل در مصرف بتن تا حدی صرفه‌جویی می‌شود. علاوه بر این موارد، در سقف وافل نیازی به استفاده کردن از میلگردهای تقویتی نخواهد بود. همچنین تا حدی بار مرده سازه کاهش می‌یابد و عملکرد سازه را در مقابل تنش‌ها بهبود می‌بخشد. از سوی دیگر اسکلت بتن نسبت به اسکلت‌های فلزی در مقابل ارتعاش عملکرد بهتری دارد. به اینگونه که استفاده از سقف وافل در اسکلت فلزی یا فولادی، تا حدی این ضعف اسکلت‌های فولادی را از بین می‌برد.

خوب است بدانید که عواملی همانند جنس سقف، درجه میرایی آن و اندازه طول دهانه‌ها نیز میتواند در کنترل ارتعاش بسیار موثر واقع شود. همچنین میزان میرایی در هر نوع از متریال متفاوت می‌باشد.

هزینه اجرای سقف وافل در اسکلت فولادی

با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها نسبت به گذشته، به طور کلی هزینه استفاده از اسکلت فلزی یا فولادی و اجرای سقف وافل در آن بیشتر از سقف بتنی خواهد بود اما دارای مزایایی نیز می‌باشد که به شما تعدادی از آن را خواهیم گفت:

  • مدت زمان اجرای پروژه کمتر خواهد بود
  • کیفیت بالا در اسکلت فولادی
  • وزن ساختمان کمتر خواهد بود
  • کاهش ابعاد ستون‌ها

جمع بندی

سقف وافل دارای مزیت‌های متعددی است که در مقالات مختلف مانند مقاله مزایا و معایب سقف وافل به آن پرداخته شد. یکی از بزرگ‌ترین مزایای این سیستم، امکان اجرای آن در اسکلت‌های متفاوت است که پیش‌تر نیز به صورت کامل توضیح دادیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد، از اینکه تا پایان همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

منبع: https://sahandsazeh.co/

اهمیت و کاربرد پالت پلاستیکی چیست؟

همانطور که می دانید پالت پلاستیکی ارزش بالایی دارد. از انواع پالت پلاستیکی در جهت نگهداری و جابجایی بار و کالا و همچنین برای قفسه بندی آنها می باشد. پالت پلاستیکی در ابعاد مختلف بر اساس نیاز مشتری تولید و توزیع میگردد . کاربرد پالت در واقع برای دپو محصولات و انبارداری است که توسط لیفتراک و جک پالت جابجا می گردد. قرار گرفتن بار با ارتفاع بالا بر روی آن باعث شده تا در فضای محیط  صرفه جویی شود .
با استفاده از لیفتراک می توان به راحتی کالا را بر روی پالت پلاستیکی قرار داد و به وسیله آن محصول و کالا را به محل مورد نظر حمل کنید. خرید انواع پالت پلاستیکی به بخش های مرتبط با حمل و نقل ارتباط دارد. استفاده از پالت پلاستیکی در واردات و صادرات بسیار دیده شده است، یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت پالت پلاستیکی مواد اولیه و متریال استفاده شده در تولید آنها می باشد. مواد پلیمری از متریالی است که اغلب در تولید پالت پلاستیکی به کار برده می شود. مواد پلیمری به گومه ای قابلیت بازیافت دارند.
تولید کنندگان در هنگام تولید پالت پلاستیکی از متریال های گوناگون استفاده می کنند. میزان کیفیت و مرغوب بودن متریال و مواد به کار رفته با قیمت پالت پلاستیکی رابطه مستقیم دارد.

قیمت پالت پلاستیکی بر چه عواملی تاثیر گذار است؟

سایزپالت و ابعاد پالت، از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت پالت پلاستیکی می باشد. شرکت های تولید کننده با هدف رفع نیاز افراد و کاربران، پالت های پلاستیکی را در ابعاد و سایزهای مختلف تولید و توزیع می کنند.
هر مقدار که سایز پالت بزرگتر باشد و وزن بیشتری را تحمل کند قیمت پالت پلاستیکی نیز افزایش می یابد. البته این گونه از محصولات در صورتی با سایز های گوناگون تولید می شوند که از سوی افراد سفارش خاصی داشته باشند. قیمت پالت پلاستیکی، مرتبط با وزن آن نیز می باشد. وزن پالت در بخصوص از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه مقدار وزن آن بیشتر باشد در واقع از مواد اولیه  بیشتری استفاده شده و قیمت آن هم بیشتر است. سفارشی بودن رنگ پالت ، قیمت پالت پلاستیکی را افزایش میدهد. در هنگام تولید پالت پلاستیکی، افراد می توانند رنگ مورد نظر خود را درخواست بدهند
 عوامل موثر بر قیمت انواع پالت پلاستیکی
پالت های پلاستیکی در صنعت و شاخه های  مختلف صنایع  کاربرد های زیادی دارند. قیمت پالت پلاستیکی بسیار مرغوم به صرفه بوده  و این قیمت مناسب یکی از دلایلی است که این پالت پلاستیکی در بازار بسیار رایج شده است. خرید پالت پلاستیکی از طریق سایت پارس پالت به صورت آنلاین و همچنین حضوری از درب کارخانه نیز امکان پذیر است.

همانطور که گفته شد قیمت پالت پلاستیکی بسیار مناسب بوده و به راحتی میتوان آن را خریداری کرد. در مواردی نیز که افراد پس از خرید پالت پلاستیکی به آن نیاز نداشته باشند قادر هستند تا آن را خریداران پالت پلاستیک دسته دوم به فروش برسانند. بنابراین برای خرید پالت پلاستیکی می توان نوع دست دوم آن را نیز تهیه کرد. قیمت پالت پلاستیکی دست دوم بسیار ارزان تر از قیمت پالت نو می باشد. پالت های پلاستیکی به وسیله لیفتراک و جک پالت بسیار آسان جابجا  و مورد انتقال می باشد.


قیمت پالت پلاستیکی

به طور کلی  قیمت پالت پلاستیکی بستگی به مواد اولیه نیز میباشد. مواد اولیه تشکیل دهنده پالت پلاستیکی رامی توان به دو دسته نو و بازیافتی تقسیم  کرد. مواد اولیه نو، کیفیت بالاتری نسبت به مواد بازیافتی دارند و طبیعتاً قیمت آن را نیز افزایش می دهند. پالت های بازیافتی پالت هایی هستند که به نسبت خاصی مواد بازیافتی در آنها استفاده میشود و  از کیفیت کمتری برخوردار است . نکته قابل توجه این است که هر مقدار مواد بازیافتی بیشتر باشد قیمت پالت پلاستیکی و کیفیت آن نیز پایین تر خواهد بود.

ساختار برخی از پالت ها با وزن یکسان بوده و به طور همزمان قالب گیری تزریقی دارند. اما برخی پالت های دیگر پس از چند مرحله مانند؛ جوشکاری، قالب سازی می شوند که هزینه آن نیز بیشتر است. نوع پالت هم می توان یکی دیگر از عوامل دانست که در قیمت پالت پلاستیکی تاثیر گذار باشد. پالت پلاستیکی در انواع مختلف مانند؛سطح صاف، پایه دار، کشویی، شیاردار، درب دار و غیره تولید می شود.

نکات مهم در خرید انواع پالت و قیمت آنها
علاوه بر آن تعداد خانه ها و  شبکه های داخلی پالت نیز در قیمت پالت پلاستیکی موثر خواهد بود. نوع دیگری از پالت تولید می شود که به آنها پالت های قابل حمل می گویند که قیمت پالت پلاستیکی قابل حمل متفاوت از پالت های دیگر است. مدل و ساختار پالت باعث می شود تا کاربرد پالت بیشتر باشد که قابلیت استفاده های بیشتری از آن میباشد ،  طبیعتاً مقدار کاربردهای پالت نیز در قیمت پالت پلاستیکی موثر است. قیمت پالت پلاستیکی به  قدمت و کیفیت مواد پلمیر شرکت تولید کننده  نیز مربوط می شود.

میزان اعتبار برند تولید کننده، مشخص کننده کیفیت مواد اولیه پالت است و هر مقدار که این کیفیت بیشتر باشد قیمت محصول افزایش می یابد. بنابراین تفاوت و نوسان قیمت برند های معتبرموجود در بازار به نسبت مواد پلیمری مورد استفاده آنها اعم از جدید و یا بازیافتی  هم تاثیر گذارو طبیعی میباشد.

تعیین تعرفه قیمت پالت پلاستیکی
برای تعیین تعرفه و  قیمت پالت پلاستیکی شرکت های تولیدی به نیاز بازار و شرایط جامعه نیز توجه می کنند. در واقع علاوه بر بررسی ویژگی پالت های پلاستیکی، لازم است به موارد دیگری هم اهمیت داد.
پالت پلاستیکی به عنوان یکی از بهترین وسایل نگهداری و حمل و نقل کالاها باید در سطح جامعه وجود داشته باشد. مزیت های متعدد پالت های پلاستیکی در مقایسه با مدل های چوبی و فلزی، باعث شده تا افراد زیادی برای بسته بندی و حمل و نقل محصولات خود به دنبال خرید پالت های پلاستیکی باشند.

البته شایان ذکر است علاوه بر خرید انبوه پالت که بیشتر توسط شرکت ها و کارخانجات تولیدی انجام می گیرد، تهیه پالت های پلاستیکی حتی در محیط های خانگی و فروشگاه ها هم می تواند مزیت فوق العاده ای داشته باشد. وزن پایین و در عین حال مقاومت بالا پالت های پلاستیکی می تواند جزو مهم ترین مزیت های آن در کاربردهای گوناگون باشد.


نتیجه گیری

بنابراین می توان نتیجه گرفت تعیین تعرفه پالت پلاستیکی برای تعداد زیادی از مردم جامعه اهمیت دارد.  چرا که همه با کمک پالت های پلاستیکی می توانند نظم وسایل خود را افزایش دهند. دسترسی آسان و در لحظه به محصولات و کالاها داشته باشند. و همچنین برای جابجایی و حمل و نقل هم یک راه حل مناسب پیش روی آن ها باشد. ممنون که تا پایان همراه ما بودید.
منبع: https://sahandplastic.ir/