بهترین درخت برای حیاط منزل کدام است؟!

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که بهترین درخت برای حیاط منزل کدام است؟! همانطور که می‎دانید انتخاب درخت برای حیاط بستگی به عوامل متعددی همچون آب و هوا دارد. در ادامه مطلب قصد داریم تا به معرفی انواع درخت مناسب برای نگهداری در حیاط به طور کامل بپردازیم.

درخت سرو

درخت سرو یکی از درختان بسیار زیبا و مناسب برای نگهداری در حیاط می‌باشد، باید توجه داشته باشید که این درخت دارای گونه‌های بسیار زیادی می‌باشد؛ باید توجه داشته باشید که این درخت پوشیده شده از شاخ و برگ های بلند است و سرو جرو مقاوم ترین درخت‌ها از لحاظ نگهداری به حساب می‌آید.

درخت خرمالو برای کات در حیاط

از دیگر درخت های مناسب برای پرورش در حیاط خانه، درخت خرمالو می‌باشد همانطور که می‌دانید این درخت نیازمند به هوای نیمه گرمسیری دارد. به طور کلی این درخت میتواند حیاط شما را تا حد بسیاری زیبا و جذاب کند و باید توجه داشته باشید که رمالو نیز از فواید و خاصیت های بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.

درخت زبان گنجشک

یکی از بهترین درخت برای نگهداری در حیاط درخت زبان گنجشک است؛ اگر قصد کاشتن درخت در حیاط خود را دارید بهتر است در لیستتان درخت زبان گنجشک را نیز قرار دهید، بهتر است بدانید که این گیاه از خواص دارویی برخوردار است و علاوه بر زیبایی منحصر به فرد خود چوب این درخت نیز بسیار ارزشمند است.

باید توجه داشته باشید که دلیل نام گذاری این درخت، شباهت بسیار زیاد آن به گنجشک بوده است.

پیراکانتا بهترین درخت میوه برای کاشت در حیاط

Pyracantha یکی از درختچه هایی است که در پاییز و در طول زمستان به پارک ها و باغ ها رنگ می بخشد و در طول فصل سرد، شاخ و برگ سبز متراکم و پررنگ باقی می ماند. حدود ده گونه مختلف از پیراکانتا وجود دارد که در کشورهای مختلف یافت می شود. یکی از رایج ترین گونه‌هایی که در اینجا کاشته می‌شود خار قرمز مایل به قرمز ( Pyracantha coccinea ) نام دارد.

به طور کلی رنگ بسیار زیبای پیراکانتا می‌تواند به حیاط خانه شما رنگ و لعاب بسیار زیبا و جذابی بدهد و باید توجه داشته باشید که این درختچه یکی از گیاه توت زا که پرندگان را به حیاط شما جذب می کنند است.

درخت زیتون تلخ

این درخت بسیار زیبا در تابستان های زیبایی خود را نمایان می‌کند، باید توجه داشته باشید که زیتون های این درخت سمی هستند اما از زیبایی منحصر به فردی برخوردار می‌باشندغ اگر در خانه خود به نگهداری از حیوانات خانگی می‌پدازید بهتر است از کاشت این درخت در خانه خود خودداری نمایید.

برگ های این درخت باعث از بین رفتن حشرات نیز می‌شود که این امر از اهمیت بسیار زیادی برای افراد برخوردار است، بهتر است بدانید در بعضی از کشورهای خارجی مانند فرانسه و انگلیس، این درخت را به اسم درخت تسبیح می‌شناسند.

کاشت درخت پیچ امین الدوله در حیاط خانه

پیچ امین الدوله یکی از مناسب ترین گیاهان برای نگهداری در حیاط می‌باشد به طوری که با نگهداری از این درخت در حیاط خانه خود می‌توانید از رایحه بسیار عالی آن لذت ببرید. این درخت یکی از درخت های ضد باکتری است که می‌تواند به درمان بسیاری از بیماری های عفونی نیز کمک کند.

گل های سفید رنگ درخت پیچ امین الدوله نیز می‌تواند در تابستان به نمای خانه شما زیبایی ببخشد و همانطور که از اسم این درخت مشخص است، امین الدوله یکی از درخت های رنده می‌باشد.

بلوط همیشه سبز

درخت همیشه سبز یکی از بهترین درخت ها برای داشتن سایه در حیاط است، در صورت نگهداری مناسب از این درخت می‌توانید شاهد رشد بسیار زیاد این درخت باشید. بلوط همیشه سبز از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد به طوری که میتوانید به نگهداری این گیاه در شرایط هوایی متفاوت بپردازید.

درخت ارغوان یکی از بهترین درخت میوه برای کاشت در حیاط

برگ های قلبی شکل و رنگی درخت ارغوان یکی از دلایل اصلی محبوبیت درخت ارغوان است، این درخت در برابر سرما از مقاومت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. معمولا هر ساله بر روی شاخه های این درخت گل های ارغوانی رنگ رشد می‌کند.

درخت سیب

اگر شرایط آب و هوایی مناسبی دارید بهتر است به پرورش درخت سیب در حیاط خود توجه داشته باشید، وجود درخت سیب در حیاط خانه جدا از زیبایی مضاعف از انرژی بسیار خوبی برخوردار می‌باشد. در صورت نگهداری مناسب از این درخت می‌توانید هر سال از محصولات درخت سیب خود لذت ببرید.

درخت به

هر کجا که درخت به وجود داشته باشد رایحه منحصر به فردی نیز وجود دارد، نگهداری از درخت به نیز شباهت بسیار زیادی به درخت سیب دارد؛ رایجه بسیار خوب این درخت یکی از دلایل اصلی رشد و بروز دادن این درخت در حیاط می‌باشد.

درخت زرد آلو برای حیاط

درخت زردآلو یکی از درخت های سرسبز و خود بارور می‌باشد که از عمیر بسیار بالایی نیر برخوردار است، برای نگهداری و پرورش این درخت در حیاط خانه خود باید به نکاتی همچون هرس کردن این درخت و آبیاری این درخت توجه داشته باشید.

درخت گلابی

درخت گلابی نیز یکی از دوخت های محبوب برای نگهداری در حیاط می‌باشد، باید توجه داشته باشید که نگهداری از این درخت نسبت به درخت های دیگر کمی دشوار است به طوری که در صورت آبیاری نکردن و یا نرسیدن نور مورد نیاز این درخت ممکن است با خراب و خشک شدن این درخت مواجه بشود.

بهتر است بدانید در صورت نگهداری مناسب و قرار دادن آن در میزان فضای مورد نیاز می‌توانید با رشد و افزایش ارتفاع درخت گلابی رو به رو شوید.

جمع بندی

اگر پیش از این، تجربه کاشت نهالی را داشته‌اید که خشک شده است و به شما این وایب را داده که کاشت و نگهداری از درخت کار شما نیست و یک امر تخصصی است، امیدوارم که با خواندن این مقاله  تاثیر آن ناکامی از احساس شما زدوده  شده باشد. امیدواریم نهایت لذت را از مطالعه این مطلب برده و پاسخ سوالات خود را یافته باشید. ممن.ن که تا پایان همراه ما بودید.

منبع: https://nahalezarineh.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد